MoonCall
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Walki, zabijanie, przejmowanie terenów, tworzenie watah

Go down

Walki, zabijanie, przejmowanie terenów, tworzenie watah Empty Walki, zabijanie, przejmowanie terenów, tworzenie watah

Pisanie by Savrael Sob Kwi 16, 2011 9:00 pm

Jeżeli nie zapoznałeś się jeszcze z opisem posługiwania się generatorem losowym i znaczeniem poszczególnych statystyk, powinieneś to zrobić, zanim zgłębisz ten temat.


Walki PvP (player vs player)


W przypadku pojedynków (zarówno tych mniej, jak i bardziej honorowych), od momentu pierwszego ataku, gracze wysyłają kolejne posty naprzemiennie – raz jeden, raz drugi.

W każdym swoim poście możesz wykonać tylko jedną czynność (atak fizyczny, blok ataku, uzdrowienie przyjaciela/siebie wywarem itp). Jeśli zasady korzystania z poszczególnych elementów tego wymagają, obok opisu, przed wysłaniem postu, ustawiasz odpowiednio generator losowy w celu wykonania rzutu kośćmi, a tym samym określenia skuteczności swojej akcji.

Walka kończy się w momencie osiągnięcia przez jedną z postaci stanu określanego jako obrażenia śmiertelne.



Walki grupowe

Gdy dostrzeżesz walkę dwóch wilków (która nie jest honorowym pojedynkiem, a zwykłą, brutalną napaścią) oczywiście możesz się przyłączyć i pomóc jednemu z nich. Pierwszy twój post – wejście do tematu, wyznaczy miejsce w kolejce pisania postów. Jeżeli wszedłeś po poście wilka A, a przed postem wilka B, do końca walki piszecie już według takiej kolejności (A → Ty → B → A → Ty → B).

Dołączenie do walki możliwe jest w ciągu 30 minut od jej rozpoczęcia. Po upływie tego czasu, wszystkie wejścia do tematu w którym odbywa się "bójka" nie będą brane pod uwagę.

Oczywiście walki grupowe to nie tylko przypadkowe, spontaniczne bójki, ale też zorganizowane i dobrze zaplanowane wojny o teren, czy próby sił poszczególnych watah. W tym przypadku przebieg opiera się również na systemie turowym i kolejkach pisania postów, a zasadniczą różnicą jest konieczność wcześniejszego ustalenia liczby walczących wilków.

Przykład: Wataha X i Wataha Y postanowiły rozegrać walkę o wybrzeże. Uznały, że każda z nich wyznaczy po 4 przedstawicieli. Wybrani wojownicy spotykają się w umówionym miejscu i rozpoczynają walkę (o tym, która wataha rozpocznie jako pierwsza można zdecydować chociażby przez rzut kośćmi "kto wyrzuci mniej/więcej ten zadaje pierwszy cios"):
Wilk 1 z Watahy X
Wilk 1 z Watahy Y
Wilk 2 z Watahy X
Wilk 2 z Watahy Y
Wilk 3 z Watahy X
Wilk 3 z Watahy Y
Wilk 4 z Watahy X
Wilk 4 z Watahy Y

Każdy walczący musi wykonać jeden ruch, zanim kolejka zatoczy koło i rozpocznie się wykonywanie następnych ataków przez poszczególne wilki. W przypadku, kiedy po którejś kolejce, jeden z wilków zostanie sprowadzony do stanu obrażeń śmiertelnych, w dalszym ciągu uczestniczy w walce, mimo że nie może nic zrobić. Przykładowo, po wyeliminowaniu Wilka 2 z Watahy X. Wataha Y wykonuje dwie czynności pod rząd. Najpierw poprzez Wilka 1, a następnie poprzez Wilka 2.

Walka kończy się w momencie sprowadzenia wszystkich wojowników watahy przeciwnej to stanu obrażeń śmiertelnych.

WAŻNE: Przedstawiony system jest zalecany, ale nie obowiązkowy. Możliwe są jego modyfikacje a nawet całkowita zmiana, jeżeli obie walczące strony wyrażą na zmiany zgodę.
Gracze mogą również zrezygnować z walki opartej na statystykach, skupiając się na czysto opisowej, którą w razie potrzeby oceni Mistrz Gry lub dowolna wyznaczona w tym celu osoba.


Konsekwencje przegranej walki

Wilk przegrany = wilk, który aby ratować skórę, musi poddać się woli zwycięzcy. Oczywiście jakiekolwiek konsekwencje zależą tylko i wyłącznie od graczy. Mogą zaciągnąć pokonanego na własne tereny, jeśli mają w tym jakiś cel, albo pozostawić na pastwę losu, gdy uznają "zabawę" za skończoną.


Zabijanie


Nie można zabić innej postaci bezpośrednio w walce. Bez względu na siłę ataków, przeciwnikowi zawsze pozostaje 1 punkt zdrowia, warunkujący przeżycie.

Jednak samo zabijanie w świecie gry oczywiście funkcjonuje. Możesz zabić postać jeśli:
  • jej user wyrazi na to zgodę
  • ostrzegłeś ją, że zostanie zabita, jeśli nie zmieni swojego zachowania w danej sytuacji lub nie wykona polecenia
    (Przykład I: Jeżeli zauważysz intruza na terenie należącym do swojej watahy i każesz mu odejść [zastrzegając, że jeśli tego nie zrobi zginie], walka która rozegra się między wami w wyniku oporów ze strony intruza, staje się walką na śmierć i życie. Zwycięzca może [choć nie musi] zabić przeciwnika.
    Przykład II: Wygrałeś potyczkę nad rzeką, a pół żywa postać [w stanie obrażeń śmiertelnych], zamiast pogodzić się z porażką wciąż próbuje cię atakować. Po uprzednim ostrzeżeniu, możesz ją zabić.)



Przejmowanie terenów


Zajmowanie terenu niezasiedlanego odbywa się na zasadzie zwykłego przebywania na nim, pozostawiania śladów zapachowych i wszelkich zachowań, których głównym celem jest przesłanie mieszkańcom krainy jednoznacznej informacji: "To moja ziemia/To ziemia mojej watahy."
Po kilku dniach przejawiania tych fabularnych zachowań, wystarczy zgłosić chęć posiadania wspomnianej ziemi w tym temacie i czekać na oficjalne potwierdzenie administracji.

Należy jednak pamiętać, że tereny można równie szybko zdobyć, co stracić:
  • Administracja zastrzega sobie prawo do przywrócenia ziemi miana terenu niezasiedlonego, w sytuacji kiedy właściciel/właściciele z niej nie korzystają (o jakichkolwiek śladach zapachowych nie może być mowy, w sytuacji kiedy wataha nie odwiedza terenu przez kilka tygodni).
  • Inna wataha może przejąć tereny zasiedlone.
    Od strony fabularnej atak może być niezapowiedziany. W końcu nie każda wataha kulturalnie poprosi o rozegranie walki, której stawką będzie wymarzony teren.
    Jednak jako userzy, nie przebywający na forum 24/7, jesteśmy zobowiązani do wcześniejszego wyznaczenia terminu tych 'nagłych' ataków.
    Wyzywający powinni podać kilka odpowiadających im terminów, tak aby wyzwani mogli wybrać ten najdogodniejszy. Sama walka odbywa się na zasadach walki grupowej [patrz wyżej], które oczywiście mogą ulec dowolnym modyfikacjom lub całkowitej zmianie, za porozumieniem stron.

Przejęcie terenu również zgłaszamy w tym temacie.

Za utrzymywanie terenów przydzielane są punkty doświadczenia (więcej tutaj).


Tworzenie Watah

Watahę może założyć każdy wilk w krainie. Wystarczy, że wzbudzi w sobie taką chęć i zwerbuje do swojej grupki przynajmniej dwa wilki. Wszystko oczywiście odbywa się podczas gry.
Stado może mieć własne prawo, zwyczaje, tereny, rangi itp. [tutaj wataha może założyć jeden temat, który przeznaczy na szeroko pojętą organizację].
Nazwa też jest dowolna (czy nazwiemy to stadem/grupą/gromadą/rodziną/watahą/sforą/bandą, czy też zastosujemy jednowyrazową nazwę własną - wszystkie te określenia traktujemy jako jedną "strukturę").

Uprasza się o przemyślenie ewentualnego tworzenia watahy. Jest to naprawdę ambitne przedsięwzięcie. Przecież tworzymy małe społeczeństwo, które musi sprawnie funkcjonować. Wszelkie kwestie powinny być przemyślane kilka razy.

Savrael
Administrator

Liczba postów : 718
Jest z nami od : 16/04/2011
Zdrowie :
Walki, zabijanie, przejmowanie terenów, tworzenie watah Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Walki, zabijanie, przejmowanie terenów, tworzenie watah Right_bar_bleue


https://mooncall.forumpl.net

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach