MoonCall
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Punkty doświadczenia - sposoby ich zdobywania i wymiana na punkty statystyk

Go down

Punkty doświadczenia - sposoby ich zdobywania i wymiana na punkty statystyk Empty Punkty doświadczenia - sposoby ich zdobywania i wymiana na punkty statystyk

Pisanie by Savrael Sob Kwi 16, 2011 8:10 pm

Punkty doświadczenia są podstawą rozwoju każdej postaci. Ich gromadzenie oraz w konsekwencji wymiana na punkty statystyk, umożliwiają doskonalenie zdolności mieszkańców krainy.


Jak zdobyć punkty doświadczenia?

Wśród kilku możliwych sposobów wyróżniamy:
- grę fabularną - najprostsza i najpowszechniejsza metoda, realizowana samoistnie podczas gry, a wymagająca jedynie odrobiny zaangażowania w kreowanie życia postaci. Każde polowanie, walka z innym wilkiem, wojny, treningi, czy jakakolwiek sytuacja, która według ciebie dostarczyła twojej postaci nowych doświadczeń, mogą zostać nagrodzone punktowo. Wystarczy krótkie zgłoszenie w tym temacie. Mistrz Gry rozpatrzy każdy formularzyk i kiedy uzna to za stosowne, przyzna odpowiednią ilość punktów.
- wyprawy i eventy – czyli większe przedsięwzięcia, które kształtują główny wątek fabularny świata gry. Spróbuj zaangażować się w odkrywanie tego świata, rozmawiaj z NPC, bądź dociekliwy i zgłaszaj się do udział nawet w najbardziej niebezpiecznych wyprawach, a niewątpliwie zostaniesz nagrodzony [oficjalne ogłoszenia o planowanych wyprawach znajdziesz tutaj, pamiętaj jednak, że niektóre postaci specjalne zbierają uczestników swoich eskapad bezpośrednio w fabule]
- questy - zadania o niekiedy bardzo urozmaiconych formach:
  • krótkie wyprawy w kilku- lub jednoosobowym gronie, prowadzone przez Mistrza Gry
  • zadanie typowo zbierackie, polegające na dostarczeniu NPC konkretnych składników, ukrytego w lesie magicznego kamienia, etc.
  • zlecenia od NPC, które realizujesz według własnego uznania, bez udziału Mistrza Gry [przykład: NPC prosi o zabicie niedźwiedzia, który kręci się w miejscu jego zamieszkania. Otrzymujesz ogólny zarys tego, co masz zrobić, ale całość kreujesz i opisujesz sam. Wcielasz się zarówno w postać bohatera, ruszającego na ratunek naszego NPC, jak i w postać czarnego charakteru – niedźwiedzia].

Poszczególne questy będą dokładnie omawiane tutaj, natomiast ich podsumowania znajdziesz w "punkcie rozwoju".

- tereny - jeżeli postać lub wataha posiada na własność jakieś tereny (teren=temat), może ubiegać się o przyznanie Punktów Doświadczenia obrazujące wysiłek w ich utrzymaniu. Punkty przydzielane są za tereny, które są własnością wilka/watahy przez 3 tygodnie (bez żadnych przerw). O ich przyznanie można ubiegać się tutaj.



Co jest brane pod uwagę podczas przyznawanie punktów doświadczenia?

Oczywiście oceniane elementy zależą od formy zdobywania doświadczenia. W przypadku questów zbierackich jest to zwykle wartość ustalona z góry; wyprawy i eventy oceniane są zależnie od indywidualnego zaangażowania gracza.
W ocenie gry fabularnej istotną rolę odgrywa naturalność zaistniałych zdarzeń, ich wpływ na pogłębianie doświadczeń postaci oraz powtarzalność (jeżeli regularnie polujesz na jelenie, nie oczekuj, że ciągle będziesz zdobywał tyle samo punktów, co za pierwszym razem. Im więcej razy twoja postać powtarza daną czynność, tym mniej nowych doświadczeń z nich czerpie).

Natomiast w ocenie questów opisowych można wskazać kilka istotnych czynników:
  • Fabuła – pomysłowość i innowacyjne rozwiązania zawsze będą premiowane wysoką ilością punktów, pamiętaj jednak by nie przesadzić z natłokiem zdarzeń i fantastycznych wątków.
  • Spójność – wszystko powinno mieć swój logiczny, przyczynowo-skutkowy ciąg. Jeżeli w jednym poście mamy do czynienia z całkowicie zdrowym wilkiem, a w kolejnym ten sam wilk zwija się z bólu bez podania przyczyny, pojawia się pytanie 'co mu się mogło stać?'. Im mniej pytań bez odpowiedzi pozostawisz, tym wyższa będzie ilość punktów, jaką otrzymasz.
  • Kreowanie otoczenia – opis miejsc, które odwiedzasz, kamieni o które się potykasz, dobre przedstawienie świata zewnętrznego ma szczególnie duże znaczenie w przypadku questów bez udziału Mistrza Gry, kiedy sam tworzysz nowe tereny, często poza granicami znanej nam krainy
  • Opis przeżyć wewnętrznych – bynajmniej nie chodzi o długie, dziesięciostronicowe relacje z dramatu jaki rozegrał się w duszy naszej postaci, kiedy ta miała nieszczęście skaleczyć się o ostrą krawędź napotkanego na drodze kamienia... Umiar jest istotny, a jeśli do tego nie pisząc nic wprost, sprawisz, że oceniający sam domyśli się odczuć twojej postaci, zaskarbisz sobie dodatkowe punkty.
  • Walki, polowania – wszystkie epizody związane z użyciem mięśni, przy których ocenie najistotniejsza jest dynamika [skupianie się na przelatujących nad polem walki gołębiach mija się z celem, w sytuacji, kiedy postać powinna być skupiona wyłącznie na rozgrywającym się boju z drugim wilkiem lub potencjalną ofiarą].
  • Czas – Z reguły im dłużej trwa punktowany epizod, tym więcej doświadczeń przynosi. Jednak nadmierna dłużyzna może działać wręcz otępiająco na rozwój naszego bohatera.



Jak wymieniać punkty doświadczenia?

Ilość punktów doświadczenia potrzebna do 'wykupienia' kolejnego punktu danej statystyki rośnie zależnie od aktualnego poziomu rozwinięcia tej statystyki. Dla przykładu, nie potrzebujesz wiele doświadczenia, żeby zwiększyć siłę od 0 do 10 punktów, ale jeśli posiadasz już tych punktów 80, każdy kolejny będzie cię bardzo dużo kosztował.

Te przeliczniki przedstawiają się w następujący sposób:
Aby rozwinąć statystykę:
  • od 0 do 10 punktów – na każdy kolejny punkt potrzebujesz
    20 punktów doświadczenia
  • od 11 do 20 punktów – na każdy kolejny punkt potrzebujesz
    50 punktów doświadczenia
  • od 21 do 30 punktów – na każdy kolejny punkt potrzebujesz
    100 punktów doświadczenia
  • od 31 do 40 punktów – na każdy kolejny punkt potrzebujesz
    250 punktów doświadczenia
  • od 41 do 50 punktów – na każdy kolejny punkt potrzebujesz
    500 punktów doświadczenia
  • od 51 do 60 punktów – na każdy kolejny punkt potrzebujesz
    1000 punktów doświadczenia
  • od 61 do 70 punktów – na każdy kolejny punkt potrzebujesz
    2500 punktów doświadczenia
  • od 71 do 80 punktów – na każdy kolejny punkt potrzebujesz
    5000 punktów doświadczenia
  • od 81 do 90 punktów – na każdy kolejny punkt potrzebujesz
    10 000 punktów doświadczenia


Każdą wymianę odznaczaj w swojej karcie postaci. Jest to o tyle istotne, że w każdej chwili twoja postać może zostać sprawdzona przez administrację pod kątem uczciwości w grze. Jeśli pojawią się wątpliwości dotyczące pochodzenia punktów statystyk, dobrze jest dysponować odpowiednimi notatkami 'co, kiedy, za ile i na co wymieniłem', żeby w razie problemów móc się konkretnie wytłumaczyć i tym samym uniknąć nieprzyjemności.


Startowe punkty doświadczenia

Wraz z rozpoczęciem gry otrzymujesz 2000 punktów doświadczenia. Wymień je według uznania na punkty statystyk [zgodnie z powyższym przelicznikiem; zapisując odpowiednie notatki w Karcie Postaci].
Przykład:
Aby rozwinąć siłę do 20 punktów potrzebuję łącznie 700 punktów doświadczenia [200 PD do 10 punktów i 500 PD od 10 do 20]. Pozostaje mi 1300 PD. Rozwijam zręczność do 25 punktów [200 PD do 10 punktów, 500 PD od 11 do 20, 500 PD od 21 do 25], co kosztuje mnie 1200 PD. Pozostało 100 PD, które mogę przeznaczyć na wymianę za 5 punktów szybkości.
W Karcie Postaci zapisuję swoje obecne statystyki:
siła: 20; zręczność: 25; wytrzymałość: 0; szybkość: 5; spostrzegawczość: 0
...oraz wartość punktów doświadczenia po wymianie:
Punkty doświadczenia: 0 (wymienione: 2000 [20 S; 25 ZR; 5 SZ])

Savrael
Administrator

Liczba postów : 718
Jest z nami od : 16/04/2011
Zdrowie :
Punkty doświadczenia - sposoby ich zdobywania i wymiana na punkty statystyk Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Punkty doświadczenia - sposoby ich zdobywania i wymiana na punkty statystyk Right_bar_bleue


https://mooncall.forumpl.net

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach