MoonCall
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Opis świata i główne założenia fabularne

Go down

Opis świata i główne założenia fabularne Empty Opis świata i główne założenia fabularne

Pisanie by Savrael Pon Kwi 18, 2011 3:53 pm

Zapomniana kraina, przeklęte ziemie, wymarły świat. Wiele można usłyszeć o tym miejscu, prawie zawsze jednak sprowadza się to do tych trzech określeń. Lecz gdy komuś uda się spotkać wilka, który swoje najlepsze lata ma już dawno za sobą, opowie on o krainie, niegdyś tętniącej życiem. Krainie pięknej, magicznej, urodzajnej...
Więc co się stało?
Na to pytanie nawet najstarszy, który widział niejedno i słyszał wiele, odpowie ograniczając się do tych trzech słów: zapomniana... przeklęta... wymarła...

Jeżeli, mimo wszystko, wędrowcze odważysz się przejść przez bramę prowadzącą do tego świata, ujrzysz... wiosnę. Przyrodę odradzającą się po długiej, długiej zimie.
Stare drzewa, które wydawały się już dawno stracić wszelki pierwiastek życia, wypuszczają nowe pąki. Pośród żółtych, uschniętych roślin, widać zielone zarzewie nowego piękna. I czy to trawy, czy zioła, czy kwiaty, wszystko pnie się do góry w nadziei na nowy początek.

Gdy ziemia pokryła się zielenią, powróciły sarny, jelenie i inne zwierzęta żyjące z jej płodów.
Za nimi zaś przybyły drapieżniki.

Aż w końcu... w krainie pojawił się jej dawno niewidziany władca - wilk.
A historia zaczęła być pisana na nowo...



Opis świata i główne założenia fabularne Dn2iw5

Kraina, w której przyszło nam grać, ciągnie się od łańcuchów górskich na północy do wód morskich na południu.
Jej zachodnie ziemie opanował las - w miarę oddalania się od centrum krainy przeradzający się w nieprzebytą puszczę, w której łatwo zabłądzić, a zabłąkanym łatwo zginąć.
Las rozpościera się od wielkiego płaskowyżu na południowym-zachodzie do wysokich, nadmorskich wybrzeży.
Na wschodzie natomiast widnieje wulkan, który w przeszłości utworzył kolejne wybrzeże, prawie zamykając zatokę, do której swe wody wlewają rzeki przepływające przez krainę.

Między górami, a wulkanicznymi ziemiami rozciąga się szeroka dolina, pokryta niemal w całości przez łąki. I choć wiele w niej śladów przeszłych lub przyszłych lasów, większe skupiska drzew zdają się "uciekać" na pobocze.
Rośliny wykorzystują dobry czas, jaki daje im ta kraina, wzrastając, zieleniąc się i kwitnąc. Być może wkrótce przykryją wszelki ślad po historiach o wymarłych, przeklętych ziemiach Zapomnianej Krainy...

Tyle o świecie, a teraz trochę o realiach gry:

Świat, w którym toczy się rozgrywka, to taki typowy świat fantasy. Mamy więc magię, mamy fantastyczne stwory, wilki inteligentniejsze i bardziej umiejętne niż te, które dane nam zostały w naszym, realnym świecie.

Kraina znajduje się gdzieś w strefie klimatu umiarkowanego. Nie ma tu typowego dla Ziemi rozkładu kontynentów, a co za tym idzie - rozkładu flory i fauny. Można więc natknąć się na zwierzęta, które mimo życia w podobnych środowiskach, u nas normalnie by się nie spotkały. (jednak już spotkanie niedźwiedzia polarnego i żyrafy jest niemożliwe, tak samo niemożliwym jest to, że owe zwierzęta dotrą do tej krainy).
Warto o tym pamiętać wymyślając postacie mające urozmaicić grę.
Trzeba też dodać, że magii, mimo jej występowania w tym świecie, w samej krainie nie ma. Chociaż, co zdolniejszy wilk, może wyczuć tu słabą, magiczną aurę, różniącą się nieco od tej, która roztacza się nad innymi regionami...

Co do ludzi - są, stety lub nie, jednak najbliższe ich osady znajdują się w dość dużej odległości od krainy. Nie są to co prawda odległości niemożliwe do przebycia przez wilka, czy człowieka, ale znalezienie w krainie (i jej okolicach) czegoś należącego do człowieka lub spotkanie tegoż człowieka jest równie prawdopodobne, co wspomnianej wcześniej żyrafy.
Chociaż to może się zmienić w trakcie gry, zależy kto gdzie będzie chciał dojść...

No i wilki, bo one zajęły zaszczytne miejsce głównej tematyki tego forum. Wilki w tym świecie nie różnią się... zbytnio... od swoich odpowiedników w prawdziwym świecie. Mają cztery kończyny, jeden mózg a jedyne co im wyrasta z ciała to futro, zęby i pazury.
Mimo całej swojej nieprzeciętnej inteligencji i zdolności do uczuć wyższych wciąż polegają na instynkcie, narzędziami posługują się w sposób dość prymitywny a jedyna mowa, którą się posługują, jest mową wilków i innych psowatych.

-------------------------------------------

I ostatnie parę słów od administratora:

Jak widzicie (albo i nie), świat który oddaję wam do gry jest dość dokładnie zarysowany. Co prawda nadal jest to tylko zarys i nie sposób porównywać go z całymi uniwersami znanymi z gier RPG, jednak mam nadzieję, że zapewni nam w miarę spójną i logiczną rozgrywkę.

No ale świat światem, stworzony jest wyłącznie ku waszej rozrywce, więc zmiany i wyjątki od reguł można próbować negocjować ; )

Wszelkie opisy zawarte w tym dziale mają służyć wam, drodzy gracze - ten świat, jego wygląd oraz pewne zasady dotyczące mechaniki gry.
Nie jest to jednak opis wszystkiego, co możecie spotkać w tej grze, a jedynie krótkie wprowadzenie. Tak naprawdę cały świat wciąż czeka na odkrycie...

Wasze postacie mogą zakładać rodziny, tworzyć stada, walczyć, podbijać nowe tereny, knuć intrygi, szerzyć idee, piąć się w górę albo upadać coraz niżej. Mogą być indywidualistami, buntownikami albo wręcz odwrotnie - całe swoje życie poświęcić watasze, własnej rodzinie, przyjaciołom... Po prostu mogą być kim chcą, jakie chcą i robić co chcą.
A my jako użytkownicy nie będziemy im niczego zabraniać, ani niczego narzucać.
Niech jedynym ograniczeniem będzie dla nich świat, w którym żyją!

Jeżeli brakuje wam porywań znanych z innych for, dajcie swoim postaciom środki i powody do porywania. Jeżeli chcielibyście, by na forum obowiązywała jakaś jedna waluta - pozwólcie wilkom, by same ją odkryły. Jeżeli chcecie układów, pokoju, ochrony matek z dziećmi czy czegokolwiek - niech wasze postacie same do tego wszystkiego dojdą, same to ustalą.
Grajmy nimi, ale w samą grę się nie mieszajmy.

To jest jedna z podstaw, na których funkcjonuje to forum. Obejmuje ona zarówno nie mieszanie sfery graczy i świata gry, jak również nie rozdzielanie tej gry na grę bardziej lub mniej fabularną. Wszystko, co zrobią nasze postacie, wszystkie wydarzenia, rozmowy, przeżycia, myśli, decyzje... tworzą jedną wielką historię, fabułę, która - choć składa się z wielu mniejszych, oddzielnych dla każdej postaci - w całości wpływa na wszystkie te postacie.

Najważniejszą jednak zasadą, czy może bardziej ideą, dla której powstało to forum jest po prostu "bawcie się dobrze!"
Wszyscy, a nie tylko pojedynczy gracze ; )
I to jest coś, co postaram się wałkować od początku istnienia forum do jego kresu (oby zbyt szybko nie nastąpił).

Tak więc, jeszcze raz - grajcie i bawcie się dobrze!

A wszelkich uwagach, sugestiach, żalach i ewentualnych pochwałach nie bójcie się mówić, bo to forum jest tylko i wyłącznie dla was.

Savrael
Administrator

Liczba postów : 718
Jest z nami od : 16/04/2011
Zdrowie :
Opis świata i główne założenia fabularne Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Opis świata i główne założenia fabularne Right_bar_bleue


https://mooncall.forumpl.net

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach