Do celów testowych wykorzystam dwie postaci:
Gracz A (statystyki postaci - siła: 60; zręczność: 70; spostrzegawczość: 10; wytrzymałość: 50)
Gracz B (statystyki postaci - siła: 40, zręczność: 80; spostrzegawczość: 20, wytrzymałość: 50)

Przebieg symulacji:
Gracz B: Kieruje swoją postać nad leśny potok i ukrywa ją w krzakach, aby czyhała na potencjalną zwierzynę.
Gracz A: Kieruje swoją postać nad ten sam potok w celu poszukiwania pożywienia, ale nie zauważa postaci Gracza B, która ma więcej punktów spostrzegawczości.
Gracz B: Z braku zwierzyny łownej postanawia trochę się 'pobawić' i atakuje postać Gracza A, wykonując jednocześnie rzut kostką-100 ścienną.
W wyniku rzutu otrzymuje liczbę 54.
Gracz A: Patrzy na wynik rzutu Gracza B i porównuje z wartością jego zręczności. Okazuje się, że liczba mieści się w przedziale 1-80 (gdzie 80 to wartość zręczności Gracza B, a więc atak jest skuteczny.
Gracz A podejmuje decyzje: albo odpowiada atakiem albo próbuje blokować cios (nie można wykonać bloku i ataku w jednym ruchu).
Zdecydował się atakować. Wobec tego najpierw opisuje obrażenia, których doznał, jednocześnie odejmując sobie 40 punktów zdrowia od statystyki zdrowie (40 to wartość siły postaci Gracza B), a następnie wykonuje atak opisowy połączony z rzutem kością 100-ścienną. w wyniku rzutu otrzymał liczbę 83.
Gracz B: Porównuje otrzymaną w rzucie przeciwnika liczbę z wartością jego zręczności. Widzi, że liczba nie mieści się w przedziale 1-70 (gdzie 70 to wartość zręczności Gracza A. Wobec tego nie otrzymał żadnych obrażeń i może przejść do swojego ruchu. Albo wykorzystuje błąd w ataku wroga na ucieczkę albo wyprowadza kolejny atak. Zdecydował się atakować, wykonując jednocześnie rzut kostką. Z rzutu otrzymał wartość 5.
Gracz A: Zauważa, że kolejny skierowany przeciwko niemu atak przeciwnika jest skuteczny. Postanawia podjąć próbę ucieczki. W tym celu opisuje w poście odpowiednią próbę bloku, jednocześnie rzucając kością 100-ścienną. W rzucie otrzymał liczbę 40.
Gracz B: Czeka na kolejny post Gracza A, a tym samym na jego decyzję, czy pozostaje w temacie po udanym bloku, czy też wybiera ucieczkę. Gracz A: Po przeanalizowaniu swojego rzutu i określeniu że był to rzut skuteczny [mieści się w przedziale 1-50], ucieka, nie otrzymując żadnych obrażeń, które wiązały się z zablokowanym atakiem (gracz może też pozostać w temacie – wówczas również nie otrzymuje obrażeń, ale nie może też od razu przeprowadzić ataku, po napisaniu postu o pozostaniu w temacie, swój atak wyprowadza Gracz B).